poniedziałek, 30 maja 2011

Opakowania i ich oznakowanie

 Opakowania:
- chronią towar przed zniszczeniem (zgnieceniem, zabrudzeniem...)
- ułatwiają transport (zgrzewka jest łatwiejsza do niesienia niż 6 butelek)
- przyciągają uwagę klientów

Warto przyjrzeć się bliżej opakowaniom. Ważne są data przydatności do spożycia/użycia i skład produktu. Uważne czytanie tych danych chroni nasze zdrowie.

Na opakowaniach można też znaleźć rozmaite "znaczki" lub krótkie teksty, które m.in. informują:
- z czego opakowanie jest zrobione, jak powstało
- co można zrobić z opakowaniem po jego wykorzystaniu
- jak wpływa na środowisko dany produkt
- z jakich składników zostało wykonane opakowanie

Ten znaczek informuje, że producent opakowania opłacił "budowę i funkcjonowanie krajowego systemu odzysku i recyklingu" opakowań
Oto inne przykładowe oznakowania (w celu powiększenia kliknąć raz):
















Jeszcze inne znaki ekologiczne

Jak zmniejszyć ilość zużywanych opakowań?
- unikać nadmiaru opakowań
- kupować w dużych porcjach
- wielokrotnie używać toreb na zakupy
- segregować opakowania z myślą o recyklingu
- unikać opakowań złożonych z więcej niż jednego składnika, np. karton na mleko jest wyprodukowany z papieru i plastiku lub folii - nie nadaje się do recyklingu
- kupować pastę do zębów w tubce, a kremy w pojemniku, bez dodatkowego tekturowego pudełka (czasem niestety krem lub pasta bez pudełka są droższe od tych w pudełku, mimo podobnej jakości)

Zadania dla ucznia:
1. Wytnij z opakowań i wklej do zeszytu znaczki lub napisy, które informują:
a) co należy zrobić z opakowaniem po jego wykorzystaniu
b) że dane opakowanie nadaje się do recyklingu
c) że dane opakowanie jest wykonane bez użycia szkodliwych dla środowiska składników
d) że produkt nie był testowany na zwierzętach
e) że produkt spełnia normy bezpieczeństwa  Unii Europejskiej

2. Przetłumacz na język polski informacje z opakowań:




3. Zaproponuj własne pomysły na to, jak zmniejszyć ilość kupowanych przez Twoją Rodzinę opakowań.


11 komentarzy:

  1. Ten blog jest super!:)
    może by zrobić fajny nagłówek ?.. ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, jak tylko znajdę trochę czasu, a to u mnie ostatnio towar deficytowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trzeba uświadamiać dzieci od małego. Przy okazji starszy człowiek też się czegoś dowie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy blog, będę tu zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis, opakowania dla e-commerce powinny był ładne, zachęcające, ale też dobrze oznakowane, żeby klienci wiedzieli wszystko o znajdujących się w nich produktach. Bardzo dobrze, że taki temat został poruszony, koniecznie muszę zapoznać się z pozostałymi wpisami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiednie opakowania produktów są bardzo ważne pod wieloma aspektami. Teraz duże znaczenie ma ich design, więc warto zastanowić się nad oryginalną szatą graficzną. Sam kiedyś w tym zakresie korzystałem z usług agencji kreatywnej Black Monkey Creation https://zleca.pl/wykonawca/black-monkey-creation-agencja-kreatywna-1583746271.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybyście szukali opakowań z tworzyw sztucznych to koniecznie zajrzyjcie tutaj https://www.inco.pl/dzialalnosci/opakowania-z-tworzyw-sztucznych Oferta tego producenta jest bardzo rozbudowana i godna uwagi. Solidne opakowania to bardzo wazna kwestia w wielu firmach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Podstawą jest na pewno odpowiednia segregacja opakowań już po ich wykorzystaniu, trzeba na to uczulać i zwracać uwagę. Wiele z nich podlega przecież recyclingowi. A nie da się niestety wszystkiego zapakować w papier.

    OdpowiedzUsuń
  9. Należy pamiętać, że kartonowe opakowania są najlepszą opcją. Są zdrowe dla środowiska i są łatwe w segregacji i ponownym wykorzystaniu. Kartonowe pudełka są o wiele lepsze niż plastikowe. A przy tym są dość wytrzymałe i lekkie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Producent reklamówek oferuje szeroki asortyment opakowań, które mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Firma specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości toreb foliowych, które są zarówno funkcjonalne, jak i estetycznie przyjemne, wspierając działania marketingowe swoich klientów na wielu poziomach.

    OdpowiedzUsuń