To już ostatnia okazja, żeby w tym roku napatrzeć się na gołe drzewa. Również te uschnięte i ścięte. Już niedługo inne atrakcje flory przesłonią nam ten efekt. Nie rezygnujcie z przedwiośnia w lesie (wiem, wiem, że kalendarz pokazuje wiosnę, ale natura jeszcze nie). Tylko ciepło się ubierzcie.
Zadania dla Uczniów:
1. Przyjrzyjcie się zdjęciom i spróbujcie jak najwięcej o nich powiedzieć: co przedstawiają? Czy widać, jakie zmiany powstały w drzewie od czasu, gdy przestało żyć? Jak inne organizmy wykorzystują martwe drzewa, a jak postępuje z nimi człowiek? Czy zauważacie obrazki z żywymi roślinami?
2. Spróbujcie samodzielnie wykonać serię zdjęć pokazującą obiekty przyrodnicze jednego rodzaju, ale w różnych wersjach, oświetleniach, warunkach, np. skały i kamienie, trawy, nasiona, muszle ślimaków, piasek, gleby itpd.
3. Wyszukajcie wyjaśnienia poniższych pojęć. Dopasujcie je do niektórych z wklejonych tu zdjęć: kozioróg dębosz, inkrustacja, saprofity, węgiel drzewny, organizmy pionierskie.
Znam to. Sam jak dziś jechałem samochodem przez starą wierzbową aleję na rozlewiskach, nie mogłem przestać się gapić w stare poskręcane drzewa.
OdpowiedzUsuń"Stara wierzbowa aleja na rozlewiskach" - hmmm, to brzmi bardzo ciekawie:)
UsuńHej, super propozycje!:) Uwielbiam oglądać rośliny, to daje niesamowity sposób i pozwala na przyjemne obcowanie z naturą.
OdpowiedzUsuńDroga Kalino, dziękuję za komplement, ale popracuj jednak nad gramatyką. Zwłaszcza zwrot "to daje niesamowity sposób" powala na kolana. Nie jestem też w stanie wniknąć, w jakim mieście znajduje się lansowana przez Ciebie galeria handlowa. Popracujcie jeszcze nad stronką. Tak, czy siak, pozdrawiam:)
OdpowiedzUsuńJestem pełna podziwu, blog prowadzony od tylu lat i bardzo pomocny,pozdrawiam! :)
OdpowiedzUsuńDziękuję, miło mi, mam nadzieję, że się przydaje:)
OdpowiedzUsuń